مسیر یکپارچگی و رشد تیپ هفت انیاگرام

تیپ هفت های شکمباره و پراکنده، شبیه تیپ پنج‌ های سالم متمرکز و ژرف‌نگر می‌شوند.

مسیر یکپارچگی [رشد و امنیّت]

 

وقتی که تیپ هفت های سالم به سمت تیپ پنج می‌روند، با تجربه های خود به صورت عمیق درگیر می‌شوند، یاد می‌گیرند تمرکز داشته باشند، و به جای مصرف کننده‌ی صِرف بودن، به صورت متمرکز در محیط مشارکت داشته باشند. هفت‌های یکپارچه دیگر نمی‌ترسند که از تجربیات شادی‌بخش محروم خواهند شد، بلکه آن ها به صورت دائم در حال جست‌وجوی تجربه‌های مثبت برای خودشان هستند.

 

تیپ هفت‌های یکپارچه در تجربه‌های خود به صورت عمیق غوطه‌ور می‌شوند، به ژرفای چیزها توجّه می‌کنند، بیشتر درک می‌کنند، و بنابراین از واقعیّت بیشتر از قبل و با رضایت بیشتر، لذّت می‌برند. علاوه بر این، آن‌ها به این دلیل موفق به انجام این کار می‌شوند که دیگر از جنبه های تاریک زندگی و روان خود دوری نمی‌گزینند. آن‌ها می‌فهمند که اگر مشکلات زندگی را در مسیر آن به حساب نیاوریم، هر شادمانی در زندگی به سرعت خواهد گذشت و در نهایت بی معنی خواهد بود. هفت‌ها در این حالت با تمامیّت تجربه درگیر خواهند شد بدون این که بخشی از آن را انکار کنند. این موضوع به ذهن آن ها اجازه می‌دهد خیلی باز و آرام بماند به صورتی که راهنمایی و رضایت‌مندی درونی را که آن ها در جست و جوی آن بودند به سطح آگاهی آن‎ها ارتقا می‎دهد.        

 

نقطه امنیّت

هفت‎های متوسّط، همچنین می توانند رفتارهای متوسّط تیپ پنج را بروز دهند، امّا اغلب با دوستان صمیمی و مورد اعتماد. هفت‌ها با سرگرم کننده و انرژی بخش بودن در گروه های اجتماعی و در اغلب مکان‌های کسب و کار وفق پیدا می کنند و از ارتباط، مکالمه، و سپری کردن خوب اوقات لذّت می برند. ولی می توانند در حضور دوستان صمیمی و نزدیک، به صورت عجیبی سرد و بی اعتنا، و بی توجّه و حواس‌پرت باشند. در نتیجه تقاضامند هستند از آن دوستان نزدیک فاصله بگیرند و مستقل باشند. آن‌ها ممکن است از ارتباط با دوستان صمیمی خود کناره‌گیری کنند، دوری بگزینند و روابط خود را تفکیک کنند، یا این که به عنوان راهی جهت دفاع از استقلال خود، خودشان را در پروژه‌های کاری غرق کنند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *