مسیر یکپارچگی و رشد تیپ نُه انیاگرام

تیپ نُه های تن‌پرور و خودفراموش، شبیه تیپ سه‌ های سالم به رشد و توسعه خودشان توجه می‌کنند و پرانرژی می‌شوند.

مسیر یکپارچگی [رشد و امنیّت]

 

وقتی تیپ نُه های سالم به سمت تیپ سه می روند، آن ها به رشد و توسعه خود و توانایی هایشان علاقه‌مند می‌شوند. آن‌ها سررشته ی زندگی خود را به دست می‌گیرند و خود و مشارکت خود را ارزشمند می‌بینند. آن ها یاد می‌گیرند زمان و انرژی خود را در فعالیت‌هایی که استعدادهای آن ها را بارور می کند، سرمایه‌گذاری کنند تا کمک بکند آن ها مثل دیگران رشد بکنند.

 

وقتی حس آن ها از خودشان توسعه پیدا می کند، نُه ها بیشتر مدعی، مستقل و دارای اعتماد به نفس می شوند؛ همچنین عزّت نفس آن ها افزایش پیدا می کند. در این صورت آن ها بیشتر، هوشیار و کارآمد هستند و به عوض دنیای خیالی خود در دنیای واقعی زندگی می کنند. علاوه بر این، تیپ نُه ها می فهمند که می توانند از هستی خود لذّت ببرند و به صورت کامل در صحنه‌ی زندگی حاضر باشند بدون این که مجبور شوند ارتباط خود را با کسانی که دوست دارند، قطع بکنند.

 

نقطه امنیّت

نُه ها همچنین می توانند مانند رفتارهای متوسّط تیپ سه عمل کنند، امّا اغلب اوقات با دوستان مطمئن و افراد محرم راز. نُه ها می‌خواهند توسط دیگران پذیرفته شوند و روابط خود را حفظ کنند، به همین دلیل آن ها ممکن است شروع بکنند رفتارهای خود را شبیه سه های متوسّط مطابق انتظارهای دیگران تنظیم کنند.

 

نُه ها می‌توانند با موضوعات مربوط به پوشش ظاهری و نمایشی درگیر شوند یا رفتارهایی انجام دهند که دیگران را تحت تأثیر قرار دهند. داشتن محیط امن و آشنا می‌تواند باعث تقویت تمایلات هدف‌گرایانه‌ی کاری، و حتی خوره ی کاری [اعتیاد به کار]، در تیپ‌های نُه شود. با افراد محرم راز، تیپ های نُه ممکن است ریسک رفتارهای خودشیفتگی‌گرایانه را هم بپذیرند، و بخواهند در مرکز توجّه قرار بگیرند و از علاقه ی دیگران به خود لذّت ببرند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *