مسیر یکپارچگی و رشد تیپ یک انیاگرام

تیپ یک های خشمگین و منتقد در مسیر یکپارچگی و رشد خود، شبیه تیپ هفت های سالم خودانگیخته‌تر و شادمان‌تر می‌شوند.

مسیر یکپارچگی [رشد و امنیّت]

 

وقتی تیپ یک‌های سالم به سمت تیپ هفت می‌روند، واقعیّت را با تمام نقائص و عدم کمال آن می‌پذیرند و آرامش‌بخش و سودمند می‌شوند. آن‌ها دیگر احساس نمی‌کنند که مجبور هستند سخت کار کنند تا همه چیز را به کمال برسانند، یا احساس نمی‌کنند که نجات دنیا فقط بر عهده ی آن ها گذاشته شده است. زندگی کمتر استرس آفرین و سخت می‌شود؛ آن‌ها می‌توانند اجازه دهند چیزها به روش خاص خود اتفاق بیفتند.

 

آن‌ها خیلی طربناک، با طیب خاطر، و خوش‌بین می‌شوند. همچنین حرکت به سمت هفت، یک‌ها را قادر می‌سازد با دیگران به طور مؤثر ارتباط برقرار کنند، تماس راحت آن ها ، به دیگران کمک می کند تا در طبیعت جدی علایق آن ها مشارکت کنند. آن‌ها در مورد دیدگاه‌هایی که با نقطه نظرات خودشان متفاوت هستند، خیلی کنجکاو و علاقمند می‌شوند. امّا مهم تر از این، یک های در مسیر یکپارچگی [رشد و امنیّت]، به طور روزافزون، کمالی را که اینجا و اکنون وجود دارد کشف می‌کنند. آن ها می‌توانند بایستند، نفس راحتی بکشند، و معجزه زندگی خود را استشمام کنند.

 

نقطه امنیّت

 

تیپ یک‌ها می‌توانند رفتارهای متوسّط تیپ هفت را داشته باشند، امّا اغلب با دوستان جانی و صمیمی. در محیط های مَحرم و آشنا، یک‌ها دوست دارند خودمانی و راحت باشند و جنبه ی جنجال برانگیز، و با نشاط خود را به نمایش بگذارند. در دوره‌های کوتاه مدت استراحت مابین رسالت‌ها، آن‌ها می‌توانند شبیه هفت‌ها، پراکنده و تنوّع طلب شوند، در این حالت، آن‌ها نمی‌دانند وقت آزاد خود را چگونه به نحو بهتری مصرف بکنند یا چه چیز بیشتری سفارش دهند، و سعی می کنند موقعیّت های بیشتری را در زمان های محدود به صورت فشرده تجربه کنند. یک‌ها می‌توانند فوق العاده شوخ و مفرّح باشند و در حقیقت می‌خواهند باعث تعجب دیگران شوند (و از انگاره خود دفاع کنند) وقتی که احساس می‌کنند می توانند چنین رفتار کنند.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *