رهبری تیپ‌های مختلف انیاگرام

در یک جمله نگاه تیپ‌های شخصیتی انیاگرام به نقش رهبری سازمان را بخوانید!

حتما شما هم متوجه تفاوت رفتار تیپ های شخصیتی مختلف شده اید، هر تیپ شخصیتی در جایگاههای متفاوت می‌تواند به گونه های متفاوتی کار کند، در اینجا قصد داریم نگاه تیپ‌های شخصیتی مختلف به نقش رهبری سازمان را در یک جمله بیان کنیم. به دیدگاه‌ هر تیپ شخصیتی و نگاهش به رهبری سازمان توجه کنید:

 

۱٫ نقش من این است که اهداف شفافی را تعیین بکنم و الهام بخش دیگران برای رسیدن به بالاترین کیفیّت باشم!

 

۲٫نقش من این است که نقطه قوّت ها و نقطه ضعف های اعضای تیم را ارزیابی کنم و سپس با ایجاد انگیزه مسیر افراد را به سمت موفقیّت در اهداف سازمانی، تسهیل کنم!

 

۳٫ نقش من این است که محیطی خلق کنم تا در رسیدن به نتایج موفق شویم، برای این که افراد، اهداف و ساختارهای سازمان را درک می کنند!

 

۴٫ نقش من این است که سازمان های خلاقی ایجاد کنم تا به زندگی مردم معنی و مفهوم بدهند و الهام بخش آن ها برای عالی کار کردن باشند!

 

۵٫ نقش من این است که از طریق تحقیق و پژوهش، غور و بررسی، طرح و برنامه، سازمانی کارآمد خلق کنم، تا کل سیستم با هم جور دربیاید و افراد با یک رسالت مشترک کار کنند!

 

۶٫ نقش من این است که مشکلات سازمانی را با توسعه ی یک محیط خلاقانه ی مبتنی بر حل مشکل، حل کنم که در آن هر شخص احساس کند که او بخشی از راه حل است!

 

۷٫ نقش من این است که افراد را برانگیخته کنم و کسب و کارهای نوآورانه ای را خلق کنم تا این که سازمان بتواند از فرصت های کاری مهم و تازه منتفع شود!

 

۸٫ نقش من این است که با رهبریّت قاطع، وادار کردن افراد توانمند و قابل اعتماد به انجام عمل درست، و قدرتمند کردن افراد شایسته برای اقدام، سازمان را به جلو حرکت بدهم!

 

۹٫ نقش من این است که با خلقِ محیطِ کاریِ ساختاریافته ی شفاف و هماهنگ، کمک کنم تا به رسالت جمعی خود نائل شویم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *