مسیر یکپارچگی و رشد تیپ سه انیاگرام

تیپ سه های خودبین و حیله‌گر، شبیه تیپ شش‌های سالم مشارکت‌جو می‌شوند و به دیگران متعهد می‌گردند.

مسیر یکپارچگی [رشد و امنیّت]

وقتی که تیپ سه های سالم به سمت تیپ شش می‌روند، آن‌ها در مقابل دیگران متعهد می‌شوند، در این صورت ارزش‌های زیادی برای تصدیق در خودشان پیدا می‌کنند. عشق آن‌ها به دیگران، خالق ارزش‌های بیشتر در درون خودشان می‌شود. این آغاز واقعی شدنِ تیپ سه‌های یکپارچه شده (بیشتر توسعه یافته و بیشتر اصیل به عنوان یک شخص) با برقراری یک ارتباط دوجانبه است.

 

تیپ سه‌های یکپارچه دیگر رقابت‌گر نیستند بلکه همکار هستند؛ آن ها دیگر به صورت مصنوعی مافوق نیستند بلکه مساوی هستند؛ آن‌ها دیگر مایل نیستند دیگران را استثمار کنند بلکه به دیگران و رفاه آن‌ها هم متعهد هستند. سه‌های یکپارچه‌شده در کار با دیگران، علاوه از نیاز خود به دیده شدن، به رضایت و شادمانی عمیق می‌رسند. آن‌ها در فداکاری نسبت به دیگران، احساس ارزشمندی را پیدا می‌کنند که به دنبال آن بوده‌اند. 

 

نقطه امنیّت

سه‌های متوسّط، می‌توانند رفتارهای متوسّط تیپ شش را بروز دهند، امّا با دوستان مورد اعتماد و صمیمی. در چنین مواقعی، میزان واقعی عدم اعتماد به نفس منفی‌نگری و اضطراب سه‌ها آشکار می‌شود. سه‌ها ممکن است با افراد نزدیک و مورد اعتماد، مجموعه‌ای از شکایت‌ها، ترس‌ها، و محرومیت‌ها در مورد پروژه‌های کاری خود را در میان بگذارند؛ مسائلی که نمی‌خواهند برای سایرین آشکار بکنند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *