هیچ محصولی در سبد خرید نیست.
به عنوان “ضد تیپ”، 7 های اجتماعی، از خواست خود مبنی بر اجتناب از مورد بهرهکشی قرار دادن دیگران آگاه هستند و نیاز دارند خوب و خالص باشند و نیازهای خودشان را در حمایت از نیازهای دیگران قربانی کنند. آنها برای خوب دیده شدن در فدا کردن امیال خودشان به خاطر دیگران اشتیاق دارند. آنها آرمانگرایی زاهدانهای را ابراز می کنند و این فضیلت را از طریق کمتر دریافت کردن عملی میسازند.
در انیاگرام، شورهای هیجانی نٌهگانهای برای هر تیپ شخصیتی وجود دارد و نحوهی مواجهه با این شور در هر یک از ما، توسط یکی از سه غریزهی اصلی (بقای فردی، اجتماعی و یکبهیک) پاسخ داده میشود. همین امر موجب تولید سه زیرمجموعه در هر تیپ میشود. تفاوتهایی که تیپ فرعی ما را از دیگر تیپهای فرعی جدا میکند. انیاگرام به ما میآموزد که فارغ از تیپ اصلی شخصیت ما (1 تا 9)، از این سه حالت (بقای فردی، اجتماعی و یکبهیک) یکی بیشتر از بقیه دغدغهی اصلی ما است و باعث تفکیک تیپهای فرعی تیپ اصلی میشود.
1. بقای فردی: تمرکز اولیهی غریزهی حفاظت یا بقای فردی بر روی بقای فیزیکی، نگهداری و تغذیه است. مسائلی مثل امنیت، رفاه اقتصادی و آسایش فردی میتواند مورد فوکوس تیپهای بقای فردی باشند.
2. اجتماعی: غریزهی اجتماعی بر روابط ما با دیگران به عنوان یک گروه یا با کل جامعه متمرکز است. ایجاد پیوندهای اجتماعی ایمن، تعاملات جمعی سازنده و موفقیتهای گروهی در این تیپ فرعی پر رنگ هستند.
3. یکبهیک: تمرکز اصلی این غریزه، بر روابط میانفردی و نیاز ما به هماهنگی یا همخوانی با دیگری است. این تیپ فرعی شدیداً به تجربههای “صمیمانه” اهمیت میدهد و ارتباطات پر انرژی را خواستار است.
تیپ 7 هم مانند همهی تیپهای دیگر انیاگرام، به سه تیپ فرعی تقسیم میشود. شور هیجانی این تیپ “شکمبارگی” است و نحوهی مواجهه با این شکمبارگی، از دیدگاههای فردی، یکبهیک و اجتماعی، سبب بروز تفاوتهایی گاه کوچکتر و گاه بزرگتر، در میان تیپهای فرعی آن میشود. 7 بقای فردی شکمبارگیاش را از طریق ایجاد اتحادهای انسانی و دستیابی به گزینههای متعدد ارضا میکند، 7 یکبهیک شکمبارگی را از طریق نیاز برای تصور چیزی بالاتر از واقعیت معمولی ابراز میکنند و 7 اجتماعی به عنوان “ضد تیپ” از طریق تلاشهای مسئولیت پذیرانه برای در خدمت دیگران بودن بر علیه شکمبارگی اقدام می کند.